Agenturrådgivning
TravelTrex GmbH
Bonner Str. 484-486
50968 Köln (TYSKLAND)
08-506 396 22
Må-To: 09.00–18.00
Fr: 09.00–15.30
Lö-Sö: Stängt
FAQ
Här hittar du svar på de frågor som oftast ställs om partnerprogrammet
1. Frågor om registreringen
- Hur registrerar jag mig för partnerprogrammet? Registreringen tar inte lång tid och är mycket lätt att genomföra. Välj mellan partnertyp “Affiliate“ eller “Resebyrå“ och läs igenom partneravtalet. I anslutning kan du registrera dig genom att klicka på länken “Jag godkänner avtalsvillkoren och vill registrera mig“ med dina personliga data. Vid frågor kan du alltid vända dig till vår agenturrådgivning.
- Vilken inkasseringstyp har jag? Vid registrering till vårt partnerprogram är som standard arrangörsinkasso avtalat. I undantagsfall kan genom ett särskilt avtal agenturinkassering arrangeras. Vänligen vänd dig till oss om detta önskas på info-se@snowtrex.com.
- Hur mycket provision får jag? Provisionsnivån riktar sig efter typen av avtal. Affiliatepartner erhåller provision beroende på omsättning. Denna ligger på mellan 5 - 10 %. Resebyråer erhåller 7 % från och med den första bokningen. Det finns inte någon lägstanivå för omsättning.
- När erhåller jag min provision? Vid arrangörsinkassering skickar vi en provisionsredovisning under månaden efter resans startdatum. Det specificerade beloppet överför vi till ert konto.
2. Frågor om bokningen
- Vilka bokningsmöjligheter finns det? Efter din registrering har du följande möjligheter att boka resor för varumärket SnowTrex:
- Inbindning av din webbsida
Förfogar du över en egen webbsida? TravelTrex partnerprogram erbjuder många inbindningsmöjligheter. Efter din registrering finner du olika redskap för marknadsföring som banner, logos, etc. i ditt partnerområde, där du också själv kan skapa länkar. Genom trackingcodes, som finns inbäddade i dina länkar, är det möjligt för oss att tillräkna förmedlade kunder till ditt agenturnummer. Då våra cookies är giltiga i 30 dagar är detta till och med möjligt även om kunden bokar först vid ett senare besök av vår webbplats – också i de fall när besökaren inte har förmedlats genom din partnerlänk utan kommer till oss direkt. - Bokningstillgång för agenturer
Välj det varumärke för vilket du vill genomföra en bokning: SnowTrex. Ange ditt agenturnummer i det avsedda fältet och klicka på knappen ”Skicka uppgifter“. Vänligen genomför bokningen därefter, omedelbart efter angivandet av agenturnumret i systemet.
- Inbindning av din webbsida
- Kan jag boka i direkt anslutning till min registrering? I direkt anslutning till din registrering erhåller du ett fyrsiffrigt agenturnummer från oss. I regel dröjer det 1 - 2 arbetsdagar innan du kan använda ditt agenturnummer i vårt system. Skulle din bokning genomföras i direkt anslutning till din registrering ber vid dig att informera oss om detta kort tid efteråt. På detta sätt garanteras att ditt agenturnummer kan användas i vårt system och att bokningen når oss på ett korrekt sätt.
- Kan jag boka på option som resebyrå?
- Reservationer kan generellt hållas i 24 timmar,
- men endast upp till 4 veckor innan resans ankomstdatum,
- per kund eller resesällskap är endast 1 (en) reservation möjlig,
- erbjudanden från vår "Crazy-Booking-Night" kan inte reserveras,
- reservation är inte möjlig om en bokning endast består av rum "mot förfrågan". Vänligen tänk på följande vid en reservation: Reservation måste göras per telefon med vår försäljningsavdelning, och ditt agenturnummer måste anges. Den hålls sedan i 24 timmar. Får vi ingen återkoppling inom dessa 24 timmar (per telefon eller e-post) så tas reservationen automatiskt bort.
- Vad sker efter en bokning? Får jag information om bokningen? Efter varje bokning skickar vi ut en kopia av bokningsdatan till den e-mailadress som angetts i vårt partnerområde. Om arrangörsinkassering har valts för ditt agenturnummer löper korrespondensen gällande bokningen direkt mellan kunden och oss. Under månaden efter resans start skickar vi dig en provisionsredovisning.
3. Frågor om partnerområdet
- Vad kan jag göra i partnerområdet? Partnerområdet, till vilket du kan logga in dig i genom vår partnerprogramsida, finns för att du skall kunna förvalta dina data. Här kan du se dina inställningar under ditt agenturnummer. Du har tillgång till olika redskap för marknadsföring och kan skapa partnerlänkar.
- Hur ändrar jag mina data? Har du flyttat, fått ett nytt företagsnamn eller ändrat din bankförbindelse? Inga problem: dina data finner du i ditt personliga partnerområde. Där kan du bekvämt genomföra alla förändringar. Så snart du klickar på “spara“ blir dina data automatiskt uppdaterade i vårt system.
4. Allmänna frågor
- Vad är Cookie Tracking? Cookies är små datamängder som besökaren erhåller på sin PC efter besök av webbsidor. Även efter att besökaren har stängt browsern sparas informationen och en kund kan vid nästa besök “kännas igen“ av en webbplats. Våra cookies har en giltighetstid av 30 dagar.
5. Informationsmaterial
- Förfogar ni över informationsmaterial för resebyråer?
- Du kan ladda ner vår counterinfo som PDF här.